Gå til indholdet
  • 33 25 50 75
  • Gammel Kongevej 29, 1610 København V
Instagram Facebook-square Youtube
Main Menu
  • Forestillinger
    • Miss Saigon
    • Love Me Kenter
    • Tidligere forestillinger
  • Planlæg dit besøg
    • Praktiske oplysninger
    • Virtuel tour
    • Salsplan
  • Gavekort
  • Om Teatret
    • Teatrets historie
    • Rundvisninger
    • Billedgalleri
    • Plakat- og programsalg
    • Kontakt
    • Pressefotos
    • Cookie- og privatlivspolitik
  • Grupper
    • Gruppebilletter og arrangementer for grupper
    • Grupperundvisninger
    • Middag med Mord
    • Skoler
  • Erhverv
    • Events
    • Erhvervsklub
  • Jobs
  • Restaurant
Billetter

Spilleperiode:

Januar - maj 2009

Spilletider:

Varighed:

2 timer og 40 min. inkl. 20 min. pause.

Aldersanbefaling:

Andrew Lloyd Webbers The Phantom of the Opera – teaterhistoriens største publikumssucces set af mere end 60 millioner publikummer.

Vidunderlig og medrivende musik. En romantisk og dramatisk historie, der udspiller sig i Pariseroperaen i slutningen af 1800-tallet.

En vansiret komponist, der skjuler sit ansigt bag en maske, huserer i operaens kælderkompleks, han forelsker sig håbløst i den unge sopran Christine. Skyer intet middel for at fremme hendes talent og karriere. Skruppelløst terroriserer han operaens personale i bestræbelserne på at vinde hendes kærlighed gennem sin musik.

En ekstravagant opsætning med de originale dekorationer, kostumer, special effects, lyd- og lysdesign.

The Phantom of the Opera byder på nogle af de mest overdådige dekorationer, kostumer og special effects set på en scene. Det kreative team (iscenesætter, scenograf, koreograf m.v.), der har medvirket ved alle tidligere opsætninger af The Phantom of the Opera, har i København produceret forestillingen med en række af Skandinaviens bedste sangere og skuespillere.

Autorerne

Musik
Andrew Lloyd Webber

Andrew Lloyd Webber

Andrew Lloyd Webber har komponeret musikken til: (teater) Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat, Jesus Christ Superstar, By Jeeves, Evita, Variations og Tell Me On a Sunday, senere kombineret i forestillingen Song and Dance, Cats, Starlight Express, The Phantom of the Opera, Aspects of Love, Sunset Boulevard, Whistle Down the Wind, The Beautiful Game og The Woman in White; (film) Gumshoe, the Odessa File, samt musikken til den latinske requiem messe Requiem.

 

I 2004 producerede han en filmudgave af The Phantom of the Opera instrueret af Joel Schumacher, og i 2009 vil hans efterfølger til The Phantom of the Opera få urpremiere iscenesat af den prisbelønnede iscenesætter Jack O’Brien.

 

I 2006 førte han tilsyn med en nyopsætning af Evita i London, en særopsætning af The Phantom of the Opera i Las Vegas, og han blev den første til at benytte tv casting til musikteater med BBC’s tv-serie How Do You Solve A Problem Like Maria?, der søgte en Maria til The Sound of Music, og som blev et stort tv-hit. Han gentog succesen med Any Dream Will Do til titelrollen i Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat, og i 2008 har han castet musical Oliver! for BBC.

 

Han har bl.a. vundet syv Tony-priser, tre Grammyer, fem Olivier-priser, en Golden Globe, en Oscar, to internationale Emmy’er, Praemium Imperiale, Richard Rodgers Award for Excellence in Musical Theatre og The Kennedy Center Honor. Han ejer syv teatre i London incl. Theatre Royal Drury Land og London Palladium. Han blev udnævnt til ridder i 1992 og i 1997 adlet for livstid.

Iscenesættelse
Harold Prince

Harold Prince

Harold Prince har bl.a. iscenesat Cabaret, den originale Sweeney Todd, A Little Night Music, The Phantom of the Opera, She Loves Me, Company, Follies, Candide, Pacific Overtures, Evita, Parade og LoveMusik. Før han begyndte at iscenesætte, havde han bl.a. produceret The Pajama Game, Damn Yankees, West Side Story, Fiddler on the Roof, Fiorello! og A Funny Thing Happened on the Way to the Forum. Blandt teaterstykkerne han har iscenesat er Hollywood Arms, The Visit, The Great God Brown, End of the World, Play Memory og hans eget stykke Grandchild of Kings. Senest har han forberedt en ny version af Phantom (der netop nu opføres på Venetian Hotel i Las Vegas). Hans operaproduktioner er blevet opført på Lyric Opera of Chicago, Metropolitan Opera, San Francisco Opera, Houston Grand Opera, Dallas Opera, Vienna Staatsoper og Teatro Colon, Buenos Aires. Han har siddet i bestyrelsen for New York Public Library og været medlem af The National Council of the Arts of the NEA. Han har modtaget en National Medal of Arts og 21 Tony-priser. Han er æresmedlem af Kennedy Center siden 1994.

Sangtekster
Charles Hart

Charles Hart

Charles Hart er født i London og uddannet i Maidenhead og Cambridge. Han har skrevet sangtekster til musicals (The Phantom of the Opera, Aspects of Love, the Kissing-Dance, The Dreaming), opera (The Vampyr, BBC 2), samt adskillige sange. Han har også skrevet både tekster og musik til tv (Watching og Split Ends, Granada TV) og til radioen (Love Songs, BBC Radio 2). Hans Two Studies for String Quartet blev opført af The Sacconi Quartet i 2005 i Purcell Room i London. Charles Harts fotografier har været benyttet på plakater og i teaterprogrammer, samt i publikationer lige fra Attitude til Daily Telegraph, og i 2003 deltog han sammen med to andre fotografer i en udstilling organiseret af UNICEF for at fejre FNs Konvention for Børns Rettigheder.

Manuskript, supp. sangtekst
Richard Stilgoe

Richard Stilgoe

I 1980’erne blev Richard Stilgoe involveret i at skrive tekst til Cats, Startlight Express og The Phantom of the Opera. Skoler opfører hans musicals Bodywork og Briliant the Dinosaur, og et nyt værk Exit Allan blev opført ved International Festival of Musicals i Cardiff i 2002. Han har siden 1998 præsenteret The Schools Proms.

Med alt dette er vokset et stigende ønske om at gøre musik mere tilgængelig for unge mennesker. I 1998 grundlagde Richard Orpheus Centre, der giver handicappede mulighed for at deltage i udøvende kunst. Studerende herfra optræder nu over hele landet, bl.a. i Royal Opera House, ved Notting Hill Carnival og Glastonbury Festival. Han har modtaget to Tony-nomineringer, tre Monte Carlo-priser, en Prix italia, en Honorary Doctorate og en OBE.

Scenografi
MARIA BJÖRNSON (1949-2002)

MARIA BJÖRNSON (1949-2002)

Maria Björnson designede i udstrakt grad for teater, opera og ballet, og hun har modtaget talrige priser for sin scenografi og kostumer til The Phantom of the Opera, bl.a. to Tony-priser, to Outer Critics Circle Awards og to Drama Critics Awards, alle for Best Costume and Set. Ved sin død havde hun netop færdiggjort scenografi og kostumer til operaerne The Trojans (NY Met), The Little Prince (Houston Grand Opera) og scenografien til Il Trovatore (Paris Opera). Alle tre opsætninger blev iscenesat af Francesca Zambello i 2003. Maria Björnsons scenografiske arbejder for musikteater inkluderer The Phantom of the Opera på Broadway, London- og Broadway-produktionerne af Aspects of Love, og Follies (Shaftesbury Theatre). Hendes arbejde for teatret inkluderer bl.a. Hamlet, The Tempest, Camille, Measure for Measure, A Midsummer Night’s Dream og The Way of the World (RSC), The Cherry Orchard (Chichester Festival) og The Lonely Road (Old Vic). Blandt hendes operaproduktioner kan nævnes Donnerstag aus Licht (Royal Opera House Stockhausen), Der Rosenkavalier (Royal Opera House CG), Macbeth (La Scala), Carmen, Die Walküre og Toussaint l’Ouverture (English National Opera). The Queen of Spades (Nederlandse Opera), Katye Kabanova og Jenufa (Houston Opera). I 1983 vandt Maria Björnson sølvmedalje ved Prague biennale for The Janacek Cycle på Welsh National Opera.

Lyddesign
Martin Levan

Martin Levan

Efter 10 år som studietekniker og pladeproducer begyndte Martin Levan sin teaterkarriere i 1982, hvor han stod for lyden på Song and Dance i London. Siden da har han været ansvarlig for lyddesignet på mange produktioner over hele verden, bl.a. Cats, Starlight Express, The Phantom of the Opera, Little Shop of Horrors, Carrie, The Baker’s Wife, The Music of Andrew Lloyd Webber-koncerterne, Requiem, Aspects of Love, Kiss of the Spider Woman, Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat, Show Boat, Sunset Boulevard, Whistle Down the Wind, Lautrec og The Beautiful Game. Martin Levans priser inkluderer NAACP Theatre Award for Best Sound Director på The Phantom of the Opera, LA Drama Critics Award for Best Sound Design på Sunset Boulevard, samt Jessie Richardson Theatre Award for Outstanding Design Team Achievement for Show Boat. Martin Levans pladeindspilninger inkluderer originalindspilningerne af mange af ovennævnte musicals inclusive det originale Broadway-album med Cats, som han fik en Grammy for.

Lysdesign
Andrew Bridge

Andrew Bridge

Andrew Bridge har modtaget 3 Tony-priser for sit lysdesign: for Fosse (også Ovationsprisen, LA), for Sunset Boulevard (også Ovationsprisen, LA) og for The Phantom of theOpera (også Drama Desk og Outer Critics pris, NY, Dora Mavor-pris, Canad), og Los Angeles Critics pris). Hans West End credits inkluderer bl.a. musicals som Sunset Boulevard (også i USA og på turné, Canada, Australien, Tyskland), Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat (også engelsk turné, USA og turné, Canada, Australien, Tyskland), Five Guys Named Moe (også USA, Australasien, Sydøstasien og engelsk turné), Aspects of Love (også Broadway, Drama Desk Award Nominering, Canada og Australien), Saturday Night Fever (London, Broadway, USA turné, Argentina og Spanien), Fosse (Broadway, USA turné, Europaturné), Time, Oliver! (Broadway, Australien). Andrew Bridge har været lysdesigner for koncertsangere som Julie Andrews, Shirley Bassey, Bing Crosby og Tommy Steele. Han designede endvidere Siegfried & Roys forestilling på Mirage Hotel i Las Vegas samt Buffalo Bill’s Wild West Show i Eurodisney i Paris. I London var Andrew Bridge i 12 år eneste lyskonsulent for designselskabet Imagination, hvor han brugte sit talent til internationale præsentationer, industrielt teater og arkitektprojekter. Han var ansvarlig for det imponerende projektørlys på Lloyd’s of Londons hovedkvarter, som indbragte ham en National Lighting Award.

Musical staging og koreografi
Gillian Lynne

Gillian Lynne

Gillian Lynne, CBE, var solist hos Sadler’s Wells Ballet, hovedstjernen på Palladium, optrådte med Errol Flynn på film og dansede med alle de store på fjernsynet. Hun var med til at introducere jazzballet i England, og hendes specielle stil – en fusion mellem klassisk og jazz – førte til det banebrydende arbejde på Cats. Dette blev anerkendt med indstiftelsen af en helt ny kategori Olivier Award, indstiftet specielt for hende som anerkendelse for Outstanding Achievement of the Year in a Musical. Gillian Lynnes mere end 50 Broadway- og West End forestillinger inkluderer (som iscenesætter) bl.a. Tonight at 8:30, Once Upon a Time, The Match Girls og Cabaret. For Royal Shakespeare Company A Midsummernight’s Dream, Comedy of Errors, The Way of the World, As You Like It, Once In a Lifetime og The Boyfriend. Hendes operaprodutioner inkluderer bl.a. Bluebeard, The Trojans, The Midsummer Marriage, The Flying Dutchman og Parsifal. Blandt hendes balletter er Breakaway, Lippizaner, The Brontës og Journey for Bolshoi Balletten. Hun har iscenesat adskillige Muppet-shows for TV, og blandt hendes 11 film er A Wonderful Life, Half a Sixpence, Man of La Mancha og Yentl. Blandt Gillians seneste produktioner er en galla i New York i 2006 for at fejre, at The Phantom of the Opera blev det show der har spillet længst på Broadway, samt Phantom – The Las Vegas Spectacular.

Det Kreative Team

Iscenesættelse
Arthur Masella

Arthur Masella

Arthur Masella har iscenesat Harold Princes produktion af The Phantom of the Opera over hele verden. Han har også iscenesat musicals’ene Sweet Charity, Fiddler On the Roof, The Music Man, Yours Anne, Company, Man of la Mancha, Sweeney Todd, Candide, og har iscenesat operaerne Casanova, Cavalleria Rusticana, Of Mice and Men, I Pagliacci, La Cenerentola, La Boheme, Rappaccini’s Daughter, Amahl and the Night Visitors, Regina og The Sorcerer for operakompagnier over hele USA. Han fik sin tidlige uddannelse hos Harold Prince, medens han arbejdede sammen med ham på et dusin Broadway- og operaproduktioner inklusive Pacific Overtures, Sweeney Todd, Evita, Candide, Willy Stark og Merrily We Roll Along. Han har endvidere iscenesat et antal skuespil, bl.a. Resurrecting Levin, Custer’s Luck og Byrd’s Boy. Han er medstifter af The Graduate Musical Theatre Writing Program ved NYU Tisch School of the Arts, hvor han også har været associeret formand.

Iscenesættelse
Rainer Fried

Rainer Fried

Rainer Fried har været involveret i Andrew Lloyd Webbers The Phantom of the Opera i Antwerpen, Mexico City, Madrid, Hamburg, Stuttgart, Cape Town, Pretoria, São Paulo, Shanghai, Seoul, Taipei, Hong Kong, Singapore og senest København, samtidig med at han fører tilsyn med den australske turné-produktion. Han har for nylig været med-iscenesætter af den australske opsætning af Billy Elliot The Musical i Sydney, og har som Artistic Director været ansvarlig for Cameron Mackintosh/Stellas opsætning af Miss Saigon i Stuttgart. Rainer har iscenesat talrige både musicals og teaterstykker, bl.a. The Wizard of Oz, Crimes of the Heart, Stella, Die Wende, Der Räuber Hotzenplotz og Little Women The Musical, som han iscenesatte i London. Rainer begyndte sin karriere i Tyskland som instruktørassistent ved Ulm Theater, Hamburg Drama Theater og Kiel Egnsteater.

Musikalsk indstudering
Kristen Blodgette

Kristen Blodgette

Kristen Blodgette har været forbundet med The Phantom of the Opera på Broadway siden premieren i New York, som hun som assistent for David Caddick har været supervisor på, opsætningerne i San Francisco, Los Angeles, turneerne i USA, samt opsætningerne i Hamburg, Australien, Schweiz, Belgien, København, Stuttgart, Madrid, Mexico City og Buenos Aires.

 

Derudover rummer credit-listen Mary Poppins (Broadway), LoveMusik (Broadway), The Woman in White (Broadway), Chitty Chitty Bang Bang (Broadway), Cats (Broadway, turneer i USA, København), Sunset Boulevard (Broadway, Los Angeles, turné i USA), Bounce (Goodman Theatre, Kennedy Center), Jesus Christ Superstar (Broadway, Mexico), Carrie (Broadway), og turneer i USA med On Your Toes, Jerry’s Girls og Barnum.

Koreografi
Patricia Merrin

Patricia Merrin

Patricia Merrin begyndte sin karriere som balletdanser. Som 18-årig var hun i to år hos Den Kgl. Ballet i København og tog derefter tilbage til London, hvor hun avancerede til solist og dansede mange forskellige hovedpartier. Derefter kom hun til The Scottish Ballet som solodanser og dansede de fleste af hovedpartierne i den klassiske ballet, bl.a. i Svanesøen, Giselle, Nøddeknækkeren og Tornerose. Så tog hun springet til musicals, og i musicalen On Your Toes var hun både danseinstruktør og understudy på hovedrollen. Patricia Merrin var med i originalbesætningen på London-opsætningen af The Phantom of the Opera som danserinde og dansekaptajn og blev derefter koreografassistent og siden assisterende resident director. Hun har genskabt Gillian Lynnes koreografi til The Phantom of the Opera over hele verden, i Europa, Asien, Sydafrika og senest Australien og New Zealand.

Musikalsk indstu. & lede.
Per Engström

Per Engström

Diplomeksamen fra Musikhögskolan i Stockholm (med kantor- og organisteksamen i 1978 og orkester- og kordirigenteksamen i 1982). Har været ansat ved Malmö Stadsteater, operaen i Göteborg samt Oscars Teatern i Stockholm, hvor han bl.a. dirigerede The Phantom of the Opera  1989-95. På Det Ny Teater har han dirigeret The Phantom of the Opera, Cats, The Producers, Skønheden og Udyret og The King and I, i Sverige Mozarts Tryllefløjte, Nicolais opera De Lystige Koner i Windsor og senest Some Like It Hot, Miss Saigon og Nine. Han har desuden gæstedirigeret hos de fleste svenske symfoniorkestre.

Assisterende instruktør
Susanne Breuning

Susanne Breuning

Susanne Breuning startede i 1967 som korpige. Siden da blev hun skuespiller, koreograf, instruktør og alt andet, som teatret kan byde på. Susanne har spillet, danset og sunget sig igennem ikke mindre end 26 musicals. Hun koreograferede bl.a. West Side Story for Den Jyske Opera i 1991 og på Det Ny Teater i 1998, Grease og Fame på Nørrebros Teater og Peter Pan i 1999 på Det Ny Teater. Susanne var assisterende instruktør på The Phantom of the Opera 2000-01/02 og Cats 2002/03 på Det Ny Teater. Hun har senest medvirket i musicalen Matador, iscenesat Four Jacks og været heksekoordinator til Halloween i Tivoli.

Oversættelse
Karen Hoffmann

Karen Hoffmann

Karen Hoffmann har oversat The Phantom of the Opera til dansk. Hun har studeret musik ved Aarhus Universitet og blev i 1967 ansat som operasufflør ved Det Kgl. Teater. Karen Hoffmann har oversat adskillige operaer, deriblandt De Lystige Koner i Windsor, La Traviata, Figaros Bryllup, Tryllefløjten og operetten Smilets Land. Hun har ligeledes oversat sangene i de to musicals My Fair Lady og Peter Pan samt hele manuskriptet til Skønheden og Udyret for Det Ny Teater, og senest Oliver! til opførelsen i Tivoli i 2007.

Medvirkende

Fantomet
Flemming Enevold

Flemming Enevold

Kom som 21-årig ind på Statens Teaterskole og blev to år senere optaget på Det Kgl. Danske Musikkonservatorium med sang som hovedfag. I sin chefperiode på Gladsaxe Teater 1993-2005 medvirkede han dels i, var manuskriptforfatter på og iscenesatte mange af teatrets store forestillinger. Han har bl.a. sunget roller som Cyrano, Gregor Samsa i Messe for et Tilfælde, titelrollen i H.C. Andersen-forestillingen og Piratkongen i Piraterne fra Penzance. Senest har Flemming Enevold bl.a. medvirket i Blanche og Marie på Betty Nansen Teatret. Han modtog i 2001 en Reumert for sin rolle som Fantomet.

Fantomet
Peter Jorde

Peter Jorde

Uddannet på Skuespillerskolen ved Aarhus Teater. Har på Det Ny Teater sunget og spillet Orlofsky i Flagermusen, Bela Zangler i Crazy for You, Tony i West Side Story, Kaptajn von Trapp i The Sound of Music samt Fantomet i The Phantom of the Opera i hele 3 sæsoner. Derefter Udyret i Skønheden og Udyret og senest Kongen i The King and I. Endvidere hovedroller på Gladsaxe og Nørrebros teatre samt Aarhus Teater, hvor han har spillet Konferencieren i Cabaret og hr. Kowatch i Et Folkemord, på Folketeatret i Et Juleeventyr og på Grønnegaards Teatret som Ridefogeden i Erasmus Montanus.

Fantomet
Preben Kristensen

Preben Kristensen

Uddannet fra Skuespillerskolen ved Aarhus Teater, hvor han debuterede som Tony i West Side Story. Har siden spillet en lang række roller på københavnske teatre. På Det Ny Teater var han Prins Orlofsky i Flagermusen, Albin i La Cage aux Folles, Cervantes/Don Quixote i Don Quixote og Fantomet i The Phantom of the Opera. Derefter Leopold på Nørrebros Teater, Lumière i Skønheden og Udyret og Max Bialystock i The Producers, begge på Det Ny Teater. Har senest spillet Kong Claudius i Hamlet på Gladsaxe Ny Teater og Zeus i Mød Mig på Cassiopeja på Nørrebros Teater.

Christine Daaé
Mia Karlsson

Mia Karlsson

Uddannet på Musikhögskolan i Malmø i 1995 og på musicallinjen, Kulturama i Stockholm i 1999. Mia Karlsson medvirkede i The Phantom of the Opera på Det Ny Teater allerede i 2000, først som swing, sæsonen efter i ensemblet, og nu som Christine Daaé. Har på Det Ny Teater endvidere sunget Søster Margaretta i The Sound of Music, Belle i Skønheden og Udyret og senest Tuptim i The King and I, en rolle hun også har spillet på Slagthuset i Malmø.

Christine Daaé
Teresia Bokor

Teresia Bokor

Uddannet på Musikhøjskolen i Malmø og Opera-Akademiet i København, hvor hun har studeret hos docent Susanna Eken. Teresia debuterede i 2007 på Det Kgl. Teater i København som Servilia i Mozarts La Celmenza di Tito. Andre roller på Det Kgl. Teater har været Elisetta i Cimarosas Il Matrimonio Segreto og Eine Adelige Weise i Der Rosenkavalier. Teresia har været solist med bl.a. Det Kgl. Kapel, Concerto Copenhagen og Dalasinfoniettan og arbejdet med dirigenter som Michael Schönwandt, Thomas Søndergaard, Lars Ulrich Mortensen og Martin Isep

Raoul, Grev de Chagny
Tomas Ambt Kofoed

Tomas Ambt Kofoed

Uddannet fra Skuespillerskolen ved Aarhus Teater og derefter ansat på Svalegangen i Aarhus. Har spillet Jesus Christ i filmen The Testament i Utah, USA, iscenesat af Oscar-vinderen Keith Merrill. Har medvirken som Nick Piazza i Fame på Aarhus og Odense teatre, som Chris i Miss Saigon på Aarhus Teater og som Danny i Grease på Musikhuset Aarhus/Musikteatret Vejle. Har spillet Raoul i samtlige tidligere opsætninger af The Phantom of the Opera på Det Ny Teater, foruden Monsieur D’Arque/Udyret i Skønheden og Udyret og Lun Tha i The King and I, ligeledes på Det Ny Teater.

Monsieur Firmin
Steen Springborg

Steen Springborg

Uddannet fra Skuespillerskolen ved Aarhus Teater og har medvirket i talrige forestillinger på de københavnske teatre, bl.a. Scrooge i Et Juleeventyr på Folketeatret 2005/06/07 og Roger de Bris i The Producers på Det Ny Teater i 2006, og han spillede allerede i 2000 Monsieur Firmin i The Phantom of the Oper. Steen Springborg har endvidere arbejdet som instruktør på bl.a. Nørrebros Teater, Bellevue Teatret og på talrige revyer.

Monsieur André
Morten Staugaard

Morten Staugaard

Uddannet fra Skuespillerskolen ved Odense Teater 1993. Debuterede som Javert i Les Miserables på Østre Gasværk, derefter 5 år på Aalborg Teater. Har derudover spillet på følgende scener: Grønnegårds Teatret, Det Kongelige Teater, Odense Teater, Musikteatret Undergrunden, Rialto Teatret, Aveny T, Betty Nansen Teatret og Det Ny Teater, hvor Morten Staugaard også i 2000 spillede Monsieur André i The Phantom of the Opera.

Carlotta Giudicelli
Eva Malmgren

Eva Malmgren

Eksamen fra Musikhøjskolen i Gøteborg. Sang Sophie de Palma i Terrence Mcnallys skuespil om Maria Callas på Gøteborg Stadsteater. Med Aalborg Opera Kompagni har hun sunget i Kurt Weils Berlin to broadway og i Offenbachs Den forvandlede kat. Sang Christine i the Phantom of the Opera i 2002 og var sæsonen efter Hokus Pokus/Sildeben i Cats, også på Det Ny Teater. Har senest medvirket i No Fat Ladies for Aalborg Operafestival, Bortførelsen og Ballade i Barberskum, begge

for Aarhus SommerOpera.

Carlotta Giudicelli/Madame Firmin
Malin Landing

Malin Landing

Diplomeksamen fra Det kgl. Danske Musikkonservatorium og Musikhøjskolen i Malmø. Har medvirket i Den Glade Enke på Nøjes Teatern i Malmø. Medvirkede i efteråret 2003 i ensemblet i The Phantom of the Opera samt som understudy for Christine og Carlotta. Har endvidere medvirket i The Sound of Music, Skønheden og Udyret og The King and I, ligeledes på Det Ny Teater. Spillede senest Operakatten i Cats på Nøjes Teatern i Malmø.

Ubaldo Piangi
Fernando Concha Viaux

Fernando Concha Viaux

Uddannet på Operahøjskolen i Stockholm 2001-05. Har været engageret på adskillige teatre i Sverige og Danmark og bl.a. sunget Don José i Carmen (Dalateatern) Roderigo og Cassio i Othello (Malmø Opera), Alfred i Flagermusen (Boulevardteatern, Stockholm), Il Messagero i Aïda (Malmø Opera), Ernesto i Don Pasquale (Den Fynske Opera) og Hoffmann i Hoffmans Eventyr (Kungliga Operan i Stockholm).

Ubaldo Piangi
Mats Calvén

Mats Calvén

Har sunget med Den Kgl. Danske Opera og Malmø Statsopera, den Skånske Opera, Ystad Opera, og Musik i Blekinge Sommerfestival. Har sunget solopartier i værker af Verdi, Bach, Mozart, Bruckner, Rossini og Handel ved koncerter over hele Sverige, og har endvidere medvirket i Jesus Christ Superstar og Moses at Present af Tholander og Gustafsson.

Madame Giry
Marie Bo

Marie Bo

Diplomeksamen fra Det Kgl. Danske Musikkonservatorium. Han medvirket i forskellige forestillinger i København, bl.a. Det Ny Teaters opsætninger af Den Glade Enke, My Fair Lady og The Sound of Music. Endvidere i Et Juleeventyr i Glassalen samt senest i Oliver! Har medvirket i The Phantom of the Opera ved samtlige opsætninger siden 2000 i ensemblet og som Madame Giry.

Meg Giry
Jennifer Wagstaffe

Jennifer Wagstaffe

Uddannet fra Louise Brown Scholars (York) 2004-05, Northern Ballet Theatre Associates (Leeds) 2002-05 og Central School of Ballet (London) 2005-08. Har turneret med Ballet Central i 2008 med koreografier af Russell Maliphant, Ashley Page, Sara Matthews, Phil Aiden og Christopher Hampson.

Skarpskytte
Peder Hjuler

Peder Hjuler

Uddannet musiklærer med diplomeksamen med sang som hovedfag fra Vestjysk Musikkonservatorium. Har virket såvel som korist som solist hos Den Ny Opera i værker af Rossini, Mozart, Carl Nielsen.

Monsieur Reyer, Juveler
Kim Hammelsvang Henriksen

Kim Hammelsvang Henriksen

Uddannet fra Skuespillerskolen ved Odense Teater 2002-06. Har bl.a. spillet Pilatus i Jesus Christ Superstar på Folketeatret samt på landsdækkende turné. På Odense Teater har han bl.a. medvirket i Tjekovs Kirsebærhaven, Wunschtraum, Midt om Natten og Pippi. Har desuden været engageret til Det Danske Teater, Fredericia Teater og Teater Momentum.

Joseph Buquet, Brandchefen
Jørgen Brorsen

Jørgen Brorsen

Har bl.a. arbejdet på Aarhus Teater, Kaskadeteatret, Vejle Musikteater, Den Jyske Opera og Det Ny Teater. Har medvirket i Grease, Den Glade Enke, Sommer i Tyrol, The Sound of Music, Demokraten, Peter Pan, My Fair Lady. Medvirkede i The Phantom of the Opera som Joseph Buquet i alle tidligere opsætninger, og var swing i Cats, ligeledes på Det Ny Teater. Spillede i 2007 Guvernøren i Oliver Twist i Tivoli.

Auktionarius, Monsieur Le Fèvre, Don Attilio
Uffe Henriksen

Uffe Henriksen

Auktionarius, Monsieur Le Fèvre, Don Attilio

Har taget mesterkurser i sang hos Anna Reynolds og Julia Hamari, og er privatuddannet som sanger hos John Guttman Sørensen i København. Har været medlem af Det Kgl. Operakor siden 1988 og sunget en lang række operaroller, indtil han i 2007 blev pensioneret. Har været solist i talrige  oratorieværker sammen med bl.a. DR-Radiosymfoniorkestret, Sjællands Symfoniorkester, Odense Symfoniorkester, Randers Symfoniorkester, Helsingborgs Symfoniorkester og Stockholms Filharmoniska Orkester.

Løvemanden, Frisør
Emil Ritter

Emil Ritter

Diplomeksamen i sang fra Musikkonservatoriet i København hos Margrethe Enevold 2007. Har sunget hovedpartiet i operaen Inside Your Mouth, Sucking the Sun på Den anden Opera og i den anmelderroste Don Juan Effekten på Helsingør Teater i Århus. Har i tre år været medlem af Radiokoret og er i dag fast tilknyttet Holmens Kirkes kantori. Vandt i 2007 publikumsprisen ved Operaens Venners operakonkurrence.

Påklæderske, Hofdame
Åsa Nordgren

Åsa Nordgren

Uddannet fra Teaterhøjskolens operalinie i Gøteborg, hvor hun som afgangsprojekt sang Lucia i Lucia de Lammermoor. Har endvidere sunget partier i bl.a. Leos Janáceks opera Jenufa på NorrlandsOperan og Tryllefløjten i Malmø. Har netop medvirket i børneoperaen Lajka – Rymdhunden skrevet for sopran, harpe og computere. Derudover har Åsa sunget Anna i Verdis Nabucco på Göteborgs Konserthus, og Mozarts e-moll Messe i Hedvig Eleonora Kyrka i Stockholm.

Spejlbrud
Emma Lindqvist

Emma Lindqvist

Uddannet på Musikhøjskolen i Ørebro og Ingesund, Sverige, samt på Kulturamas musicallinje i Stockholm. Har spillet rollerne Amahl i Amahl and the Night Visitors af Menotti, Suor Genovieffa i Suor Angelica af Puccini, samt før hun blev færdiguddannet Maja i børneoperaen Pelle Haleløs af Erland von Koch. Emma optræder ved koncerter med lieder og kammermusik samt sakral musik, og har blandt andet sunget sopranpartierne i Händels Messias og Faurés Requiem.

Vild Kvinde
Sara Widén

Sara Widén

Uddannet på Södra Vätterbygdens Folkhögskolan, Gøteborg (musik/klassisk sang) 2000-02, Musikhøjskolen, Gøteborg (musiker/klassisk sang) 2002-04 og Teaterhøjskolen, Gøteborg 2004-07.

Har medvirket i adskillige musikteater- og operaforestillinger, bl.a. Oklahoma!, Pygmalion, Sweeney Todd, Spillemand på en Tagryg og City of Angels.

Page
Merete Laursen

Merete Laursen

Uddannet i musikvidenskab fra Aarhus Universitet 1998 og derefter som klassisk sanger ved Det Jyske Musikkonservatorium, hvor hun i maj 2004 afsluttede sin diplomeksamen med højeste karakter. Har haft solistoptrædener med diverse kor, orkestre og organister, mindre roller i Suor Angelica og den Fiffige Lille Ræv, og store roller i Massanets Don Quichotte og Brittons komiske opera Albert Herring. Medvirkede endvidere i Teater Hedelands opsætning af Carmen og Den Jyske Operas opsætning af Den Flyvende Hollænder.

Spansk Dame
Angela Wannbäck

Angela Wannbäck

Er uddannet i Sverige og Italien og arbejder freelance som opera- og koncertsangerinde. Har bl.a. sunget rollerne Adéle i Strauss’ Flagermusen, Zerlina i Mozarts Don Giovanni, Stasi i Kalmáns Czardasfyrstinden, Lisa i Bellinis Søvngængersken og Lisetta i Cimarosas Il Convito. Har senest sunget Katarina Jagellonica i operaen Tre Drottningar af Olov Olofsson på Svartsjö Slot i Stockholm.

Soldat
Magnus Wennerberg

Magnus Wennerberg

Uddannet i sang ved Musikhøjskolen i Gøteborg og tog i 2006 sin mastereksamen i opera ved Statens Operahøjskole i Oslo. Sang i 2006 Agenten i Madonna Furiosa af Bertil Palmar Johansen samt Don Ottavio i Mozarts Don Giovanni, begge på Island. Har endvidere medvirket i Rossinis Barberen i Sevilla i en opsætning for Den Skånska Operan.

Passarino
Paul Frederiksen

Paul Frederiksen

Diplomuddannet sanger fra Det Kgl. Danske Musikkonservatorium 1993. Debuterede samme år som Manden i Kutavicius’ Birds and Stones på Uppercut Danseteater. Sang i koret på Flagermusen på Det Ny Teater. Siden 2000 fast tilknyttet Den Jyske Opera, dels som korist, dels i en lang række mindre roller, senest Antonio i Figaros Bryllup. Sang i 2007 Betjenten i Andy Papes Houdini den Store på Den Fynske Opera.

Swing
Birgit Lyngholm

Birgit Lyngholm

Diplomeksamen i sang og klaver fra Vestjysk Musikkonservatorium. Har bl.a. sunget Maria i West Side Story og Papagena i Tryllefløjten på Fredensborg Sommer Opera. På Det Ny Teater med i ensemblet i Flagermusen og My Fair Lady, og roller i La Cage aux Folles og Den Glade Enke. Har medvirket i The Phantom of the Opera i alle tidligere opsætninger på Det Ny Teater, samt været swing i Cats. Sang senest ”mælkepige” i Oliver! i Tivoli. Virker desuden som sangcoach for Det Danske Drengekor og sangcoach på udsendelsen ”Stemmer i Opgangen”.

Swing
Aleksandra Wissing

Aleksandra Wissing

Uddannet koncert- og operasanger på Det Jyske Musikkonservatorium i Århus samt Opera-Akademiet ved Det Kgl. Teater i København 1994-2001. Debuterede på Den Fynske Opera med en af hovedrollerne i ”Flugten” af Lars Graugaard, og var 2003-07 fast engageret ved Musikteatret Undergrunden, hvor hun fortrinsvist arbejdede med opera for børn, men også med kammeropera for voksne. Optræder endvidere som solist i både kirker og koncertsale i bl.a. Danmark, Norge, Japan, Østrig og Frankrig.

Swing
Peter Fristrup

Peter Fristrup

Diplomeksamen fra Det Kgl. Danske Musikkonservatorium sommeren 2003. Kontrakt med Radiokoret fra 1997. Sunget med Musica Ficta i Israel i 2000 ved opførelsen af Glucks Orfeus og Eurydike. Desuden sunget med Ars Nova og medvirket i ensemblet i Monteverdis Orfeo på Bornholms Kunstmuseum. Medvirkede i Det Ny Teaters opsætning af The Phantom of the Opera i 2003.

Swing
Mattias Palm

Mattias Palm

Uddannet på musicalprogrammet på Teaterhøjskolen i Gøteborg 2000-03. Har senest medvirket i Some Like It Hot på Kristianstad Teater, og tidligere i Kiss Me, Kate! på GöteborgsOperan, Mozart! Blodbrødre, Den Örenlöse Sångaren og Jekyll & Hyde på Värmlandsoperan, Nicholas Nickleby på Stockholms Stadsteater, Viva Carmen! på Unga Musikteatern i Skåne, og Joseph and the Amazing Technicor Dreamcoat og Grease på Teater Slagthuset.

Balletdanser
Tori Cooper

Tori Cooper

Uddannet på Northern Ballet School i Manchester. Derefter tilknyttet Adonais Ballet Company, Spirit of the Dance – The New Millenium Ballet og Ballet Ireland. Har medvirket 8 år i Tivoli på Pantomime Teatret, bl.a. som Columbine. Medvirkede endvidere i Dødens Triumf på Østre Gasværk og Sylfiden på Aveny T, og har på Det Ny Teater medvirket i The Phantom of the Opera i samtlige tidligere opsætninger samt i Skønheden og Udyret.

Balletdanser
Narissa Course

Narissa Course

Uddannet på Royal Ballet School, fra hun var 11 til 16 år gammel, og medvirkede her i bl.a. Nøddeknækkeren og Svanesøen. Derefter uddannet ved Elmhurst School for Dance in Association with The Birmingham Royal Ballet. Hun tog sin eksamen med en 1st Class Honours degree in Professional Dance and Performance from Ballet Central i sommeren 2008, og turnerede derefter med kompagniet og dansede hovedpartierne i flere af de klassiske balletter.

Balletdanser
Rachel Horn

Rachel Horn

Uddannet ved Central School of Ballet, London. Har turneret over hele verden med The National Dance Company of Ireland med “Rhythm of the Dance”. Har arbejdet med London City Ballet og Ballet Ireland og danset solopartier i Nøddeknækkeren, Tornerose og Svanesøen samt flere nutidige værker. Har senest medvirket i The Phantom of the Opera i Tyskland.

Balletdanser
Catherine Leppingwell

Catherine Leppingwell

Uddannet på Bradford Dance & Theatre Arts Centre og Central School of Ballet i London i 1997. Har i Europa danset med Vienna Festival Ballet, Ballet Creations of London, London Ballet Theatre og Ballet Ireland. På turneer i England og Europa har hun danset i mange balletter, bl.a. Svanesøen og Nøddeknækkeren.  Catherine har medvirket i The Phantom of the Opera i Hamburg, og siden 2000 i samtlige opsætninger af The Phantom of the Opera på Det Ny Teater, hvor hun også medvirkede i The King and I.

Balletdanser
Elizabeth Peach

Elizabeth Peach

Royal Ballet Associate 1997-2005, og endvidere uddannet på Susan Robinson School of Ballet 2002-05, samt Central School of Ballet. Har danset i Birmingham Royal Ballets udgave af Giselle i Royal Opera House i 2000, samt i Kirov Ballet Company’s udgave af La Bayadere i Royal Opera House i 2003.

Balletdanser
Caroline Scott

Caroline Scott

Uddannet ved English National Ballet School og derefter på turné med European Ballet og Vienna Festival Ballet, hvor hun dansede flere ledende partier. Har danset i Svanesøen med English National Ballet, og optrådt ved Glyndebourne Opera. Har senest danset Julie i Romeo og Julie med Independent Ballet Wales.

Balletdanser
Steffen Hulehøj Frederiksen

Steffen Hulehøj Frederiksen

Uddannet musicalperformer fra Det Danske Musicalakademi i Fredericia 2007. Har haft rollerne som Jack i Into the Woods, Tobias i Sweeney Todd og Baby John i West Side Story, og senest medvirket i Chicago og The King and I på Det Ny Teater.

Balletdanser
Nick Peak

Nick Peak

Uddannet fra Central School of Ballet (London) juli 2008, hvorefter han straks begyndte at arbejde for English National Ballet som en del af Angelina Ballerina Turneen, inden han i september flyttede til Danmark for at begynde at arbejde med The Phantom of the Opera.

Balletswing, dansekaptajn
Hayley Franks

Hayley Franks

Uddannet på Elmhurst Ballet School og English National Ballet School. Optrådte med London City Ballet og English National Ballet samt i The Phantom of the Opera i Basel og på turné i England. På Det Ny Teater var hun swing og dansekaptajn i The Phantom of the Opera og Cats, på Beauty and the Beast og The Producers koreografassistent, på Chicago i 2007 koreografassistent, og senest koreografassistent og swing på The King and I. Hayley har endvidere koreograferet Les Misérables  og La Cage Aux Folles for Nørregade Teatret i Maribo.

The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow
The Phantom of the Opera
Photo Credit:Rolf Konow

3 måder at købe billetter

1. Online

Hele døgnet
Køb billet online her

2. Telefonisk

33 25 50 75
Se vores åbningstider

3. Personligt

Gl. Kongevej 29
Se vores åbningstider

Tilmeld dig teatrets

nyhedsbrev

Modtag informationer om premierer, særarrangementer, billetsalg mv. på Det Ny Teater. TeaterNyt udsendes 10 gange om året. Du kan når som helst afmelde dig igen.

Billetter

Læs mere

Planlæg dit besøg

Læs mere

Erhverv

Læs mere

Restaurant

Læs mere

Billetkontor
  • Tlf. 33 25 50 75
  • billet@detnyteater.dk
  • Gammel Kongevej 29
  • 1610 København V
  • Se åbningstider
Administration
  • Tlf. 33 25 60 05
  • adm@detnyteater.dk
  • Gammel Kongevej 29
  • 1610 København V
Forestillinger
  • Miss Saigon
  • Love Me Kenter
  • Tidligere forestillinger
Planlæg dit besøg
  • Praktiske oplysninger
  • Salsplan
Om teatret
  • Teatrets historie
  • Rundvisninger
  • Plakat- og programsalg
  • Pressefotos
  • Jobs
Planlæg dit besøg
  • Praktiske oplysninger
  • Salsplan
Grupper
  • Gruppebilletter og arrangementer for grupper
  • Grupperundvisninger
  • Events
  • Erhvervsklub
  • Middag med Mord
  • Skoler
Følg os
Facebook-f Instagram Youtube
  • Privatlivspolitik
  • Handelsbetingelser
Billetkontor
  • Tlf. 33 25 50 75
  • billet@detnyteater.dk
  • Gammel Kongevej 29
  • 1610 København V
  • Se åbningstider
Administration
  • Tlf. 33 25 60 05
  • adm@detnyteater.dk
  • Gammel Kongevej 29,
  • 1610 København V
Information
  • Planlæg dit besøg
  • Privatlivspolitik
  • Handelsbetingelser
  • Pressefotos
  • Jobs
  • Planlæg dit besøg
  • Privatlivspolitik
  • Handelsbetingelser
  • Pressefotos
  • Jobs
  • Planlæg dit besøg
  • Privatlivspolitik
  • Handelsbetingelser
  • Pressefotos
  • Jobs
  • Planlæg dit besøg
  • Privatlivspolitik
  • Handelsbetingelser
  • Pressefotos
  • Jobs
Følg os
Facebook-f Instagram Youtube

© 2022 Det Ny Teater

Administrer samtykke til cookies
Vi bruger cookies til at optimere vores websted, services, samt markedsføring.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Manage services Vælg forhandler Læs mere om disse formål
Se præferencer
{title} {title} {title}
Forestillinger
Miss Saigon
Love Me Kenter
Planlæg dit besøg
Praktiske oplysninger
Salsplan
Virtuel tour
Gavekort
Om Teatret
Teatrets historie
Rundvisninger
Billedgalleri
Plakatsalg
Kontakt
Jobs
Cookie- og privatlivspolitik
Grupper
Gruppebilletter
og arrangementer for grupper
Gruppe rundvisninger
Middag med mord
Skoler
Erhverv
Events
Erhvervsklub
Restaurant
Køb Billetter

Oh no! What has happened? This is not good

A mistake has occurred as i should have been replaced with a lot more sexier text than me. Help our web designer by pointing this out