Gå til indholdet
  • 33 25 50 75
  • Gammel Kongevej 29, 1610 København V
Instagram Facebook-square Youtube
Main Menu
  • Forestillinger
    • Miss Saigon
    • Love Me Kenter
    • Tidligere forestillinger
  • Planlæg dit besøg
    • Praktiske oplysninger
    • Virtuel tour
    • Salsplan
  • Gavekort
  • Om Teatret
    • Teatrets historie
    • Rundvisninger
    • Billedgalleri
    • Plakat- og programsalg
    • Kontakt
    • Pressefotos
    • Cookie- og privatlivspolitik
  • Grupper
    • Gruppebilletter og arrangementer for grupper
    • Grupperundvisninger
    • Middag med Mord
    • Skoler
  • Erhverv
    • Events
    • Erhvervsklub
  • Jobs
  • Restaurant
Billetter

Spilleperiode:

14. sep - 21. nov 2010

Spilletider:

Varighed:

Ca. 2 timer 40 min. incl. pause

Aldersanbefaling:

En musical baseret på P.L. Travers’ fortællinger og Walt Disney-filmen

Original musik og sangtekster af
Richard M. Sherman og Robert B. Sherman
Manuskript af Julian Fellowes
Nye sange og supplerende musik af
George Stiles og Anthony Drewe

Forestillingen iscenesættes af Lisa Kent, og scenografien skabes af Terry Parsons. Lisa Kent og Terry Parsons samarbejdede også på opsætningen af Disneys Beauty and the Beast på Det Ny Teater. Anne Suppli spiller og synger titelrollen som Mary Poppins, og i alt medvirker mere end et halvt hundrede skuespillere, sangere, dansere og musikere.

Hele Det Ny Teaters tekniske apparat, magi og illusion er sat ind for sammen med overdådige dekorationer, spektakulære dansenumre og mere end 300 fantastiske kostumer at skabe en eventyrlig og magisk teateroplevelse for alle fra 7 til 107 år.

Musicalen Mary Poppins, der havde danmarkspremiere på Det Ny Teater i januar 2010, havde verdenspremiere i West End i London i 2004 og premiere på Broadway i 2006. Her spiller den fortsat med stor succes.

Musicalen indeholder naturligvis alle de kendte sange fra filmen,
hovedpersonerne og den grundlæggende handling.

Lad fantasien flyve!

Genopdag familiens kraft, ungdommens glæde og de uudslettelige minder,
der vækkes til live på Kirsebærvej.

Autorerne

Komponister
Richard M. Sherman og Robert B. Sherman

Richard M. Sherman og Robert B. Sherman

Brdr_Sherman.jpg

Richard M. Sherman og Robert B. Shermans hædersbevisninger for sangskrivning inkluderer to Oscars (for Mary Poppins), ni Oscar nomineringer, tre Grammys, 24 guld-/platinalbums, en stjerne på Hollywoods Walk of Fame og optagelse i Songwriters’ Hall of Fame. Top-10 hits i U.S.A. førte til et langt samarbejde med Walt Disney, og de har skrevet mere end 150 sange til hans film, tv-shows og forlystelsesparker. Deres Disney film credits omfatter The Jungle Book, The Parent Trap, Bedknobs and Broomsticks, Winnie The Pooh, The Aristocats og The Tigger Movie. Mary Poppins fik premiere i London i 2004 og og har for nylig afsluttet sin turné i Storbritannien. Den havde premiere på Broadway i 2006, hvor den fortsat spiller, samtidigt med at den i øjeblikket slår alle publikumsrekorder på en omfattende turné igennem alle de Forenede Stater, og adskillige andre opsætninger er planlagt over hele verden. Ved en ceremoni i Det Hvide Hus i 2008 overrakte den amerikanske præsident Brødrene Sherman National Medal of Arts, den højeste udmærkelse den amerikanske regering tildeler kunstnere.

Manuskriptforfatter
Julian Fellows

Julian Fellows

Julian Fellowes, der er skuespiller, forfatter, instruktør og producer, er uddannet ved Ampleforth, Magdalena College, Cambridge og The Webber Douglas Academy of Dramatic Art. Som skuespiller har han medvirket i såvel teaterforestillinger som film, og han har skrevet både romaner, film- og TV-manuskripter, bl.a. til den EMMY-hædrede TV-serie Little Lord Fauntleroy. Hans første filmmanuskript var Gosford Park iscenesat af Robert Altman, som han fik adskillige priser for, bl.a. fra Writers’ Guild of America, New York Film Critics’ Circle Award, ShoWest Award fra filmudlejerne i Amerika og en Oscar for Best Original Screenplay. For Cameron Mackintosh og Walt Disney har han skrevet manuskriptet til scenemusicalen Mary Poppins, som han også har modtaget adskillige priser og nomineringer for, bl.a. Variety Club Award for Best Musical.

Komponist
George Stiles

George Stiles

I samarbejde med tekstforfatteren Anthony Drewe har George Stiles komponeret en lang række musicals, bl.a. Peter Pan – A Musical Adventure, der fik sin verdenspremiere på Det Ny Teater i 1999, og de har 3 nye forestillinger på bedding sammen. I samarbejde med andre tekstforfattere har han skrevet yderligere en række musikforestillinger. Han var komponist og musical director for Dame Edna Everage i 1995. Blandt hans mange hæderspriser kan nævnes 2000 Laurence Olivier Award for Best New Musical (Honk!) og Eliot Norton Award for Outstanding Musical Production (Honk!) samt tre af toppriserne ved Musical of the Year Awards for henholdsvis Peter Pan og The Three Musketeers.

Tekstforfatter
Anthony Drewe

Anthony Drewe

drewe.jpg

Sammen med komponisten George Stiles, som han har arbejdet sammen med i 26 år, har Anthony Drewe skrevet sangtekster til bl.a. Peter Pan – A Musical Adventure med manuskript af Willis Hall, der fik sin verdenspremiere på Det Ny Teater i 1999, og som modtog to toppriser ved Musical of the Year Awards. Derudover har de sammen skrevet adskillige cabaret sange, som er blevet fremført i mange TV, radio og teaterforestillinger. Sammen med andre komponister har Anthony Drewe skrevet sangtekster til en række andre musicals. Han har endvidere virket som både iscenesætter og skuespiller og bl.a. turneret i Danmark med en opførelse af Three Musketeers.

Det Kreative Team

Iscenesættelse og koreografi
Lisa Kent

Lisa Kent

LisaKent.jpg

Uddannet fra The Bush Davies School, UK. Har instrueret og koreograferet i flere lande, og Les Misérables er hendes 13. produktion i Danmark. Af West End-produktioner kan bl.a. nævnes Edna the Spectacle på Haymarket Theatre, The Music Man og Kiss Me Kate med New Shakespeare Company og forestillinger i Shakespeare’s Globe Theatre. Desuden turné i USA og UK med Scrooge, Crazy for You i Sydafrika og Me and My Girl i Sydafrika, Berlin, UK Tour og Danmark. For Det Ny Teater har Lisa Kent tidligere iscenesat og koreograferet Crazy for You, Skønheden og Udyret, The Producers og Les Misérables. Lisa Kent har endvidere iscenesat Mis Saigon i Bømlo, Norge, Oliver i Sandnes, Norge, Les Misérables på Den Nationale Scene i Bergen, Norge, og High School Musical i Fredericia.

Scenografi og kostumer
Terry Parsons

Terry Parsons

TerryParsons.jpg

Har designet scenografi og kostumer til utallige forestillinger over hele verden. Uddannet fra Cardiff Art College og London’s Central School of Art og var allerede i sin studietid tilknyttet The Belgrade Coventry, hvor han senere blev chefdesigner. Terry Parsons har designet til ikke mindre end 37 West End-produktioner, herunder Grease, South Pacific, Sweet Charity, Some Like it Hot og Singin’ in the Rain, samt en række internationale opsætninger, bl.a. Fame, Grease, Romeo og Julie og Les Liaisons Dangereuses. I Danmark har Terry Parsons senest skabt scenografi til High School Musical, Show Boat, Be Bop A Lula og Grease, og for Det Ny Teater til Skønheden og Udyret, The King and I og senest Les Misérables.

Musikalsk indstudering
Per Engström

Per Engström

PerEngstrom.jpg

Diplomeksamen fra Musikhögskolan i Stockholm (med kantor- og organisteksamen i 1978 og orkester- og kordirigenteksamen i 1982). Har været ansat ved Malmö Stadsteater, operaen i Göteborg samt Oscars Teatern i Stockholm, hvor han bl.a. dirigerede The Phantom of the Opera 1989-95. På Det Ny Teater har han dirigeret The Phantom of the Opera, Cats, The Producers, Skønheden og Udyret, The King and I og Les Misérables, i Sverige Mozarts Tryllefløjte, Nicolais opera De Lystige Koner i Windsor og senest Some Like It Hot, Miss Saigon og Nine. Per Engström har desuden gæstedirigeret hos de fleste svenske symfoniorkestre.

Oversætter
Jesper Malmose

Jesper Malmose

malmose.jpg

Cand.phil. i dansk fra Københavns Universitet 1992. Tekstforfatter og skuespiller ved Studenter¬revyen i København 1982-91. Har skrevet talrige tekster til cabaret’er og revyer, bl.a. Århus, Nykøbing F, Græsted, Tivoli, Hjørring, Kolding, Esbjerg, Rottefælden og Dragsholmrevyen. Sammen med Adam Price manus-forfatter til en række musikforestillinger, bl.a. Swing Sisters (1992), Mary og Marilyn (1998), Det bli’r ikke med mig som Ofelia (2003) for Det Danske Teater (Reumert-nomineret), Four Jacks-forestillingen i Tivoli (2008 og 2009) samt Det Ny Teaters 100-års jubilæumsforestilling (2008).

Medvirkende

Mary Poppins
Anne Suppli

Anne Suppli

Har siden 1990 medvirket i en række musicals og operetter og fik sin hovedrolledebut som Sandy i Grease på Odense Teater (1995). Derefter er fulgt roller i talrige musicals på alle landets store scener, bl.a. City of Angels (Odense Teater), Fame (Odense og Aarhus Teatre) og Midt om natten (Odense Teater). Har i København bl.a. spillet Dorothy i The Wiz på Folketeatret og medvirket i Showboat og Fame på Nørrebros Teater. På Det Ny Teater har Anne  tidligere medvirket i Crazy for You, West Side Story, The Producers, Skønheden og Udyret, The King and I og senest i Les Misérables.

Bert
Kristian Studsgaard

Kristian Studsgaard

KristianStudsgaard.jpg

Uddannet 1997 fra The London Studio Centre, hvor han modtog The Piers Flint-Shipman Drama Award. Har medvirket i adskillige forestillinger såvel i Danmark som i udlandet, herhjemme bl.a. i Mit Eventyr (Gladsaxe Teater), The Sound of Music og High School Musical (Fredericia Teater), Mirakel (Det Kgl. Teater), Mød mig på Cassiopeia (Nørrebros Teater og Gladsaxe Ny Teater), La Cage aux Folles og The Producers (Nørregade Teater), My Fair Lady (Aarhus Musikhus) samt  Cirkusrevyen 2007.

George Banks
Steen Springborg

Steen Springborg

SteenSpringborg2.jpg

Uddannet fra Skuespillerskolen ved Aarhus Teater og har medvirket i talrige forestillinger på de københavnske teatre, bl.a. Scrooge i Et Juleeventyr på Folketeatret 2005/06/07 og Roger de Bris i The Producers på Det Ny Teater i 2006, og han spillede allerede i 2000 samt i Det Ny Teaters efterfølgende opsætninger Monsieur Firmin i The Phantom of the Opera. Senest spillede han her på teatret rollen som kroejeren Thénardier i Les Misérables (2009), og på Det Kgl. Teater har Steen netop medvirket i Alverdens Rigdomme (2010).

Winifred Banks
Christiane Gjellerup Koch

Christiane Gjellerup Koch

Uddannet fra Odense Teaters skuespillerskole 1994. Spillede 1994-2002 i ensemblet ved Aalborg Teater. Har derefter spillet talrige store roller på københavnske scener, bl.a. Det Kgl. Teater 2002-03, Kaleidoskop 2003, Grønnegårdsteatret 2003, Folketeatret 2005-06, i Richard III på Grønnegaardsteatret 2006, Et Drømmespil på Betty Nansen Teatret 2007 og 2008, Påske og Matador på Det Kgl. Teater 2008, og senest Nick Cave Teaterkoncert (Edison 2009) og Rørvig (Kaleidoskop 2009).

Miss Andrew
Marianne Mortensen

Marianne Mortensen

MarianneMortensen.jpg

Uddannet fra Skuespillerskolen v/ Aarhus Teater 1980-83. Var i en årrække tilknyttet Aalborg Teater, hvor hun spillede store roller i en lang række forestillinger som bl.a. My Fair Lady, Figaros Bryllup, Candide, West Side Story og Esther. Har spillet bærende roller på adskillige af landets største scener, bl.a. Gerda Brandes i Brandes, som hun modtog Reumertprisen 2006 for, og Valborg i Prinsesserne, der i 2007 blev Reumert-nomineret som Årets Forestilling.

Miss Andrew
Charlotte Guldberg

Charlotte Guldberg

CharlotteGuldberg-NY-net.jpg

Uddannet fra Skuespillerskolen ved Aarhus Teater i 2003. Har på Det Ny Teater tidligere spillet Maria i The Sound of Music, Belle i Skønheden og Udyret og Anna i The King and I. Har derudover medvirket i bl.a. Farlige Forbindelser på Østre Gasværk og Rottefælde-revyen, og spillet rollen som Nancy i Oliver! i Tivoli. Har senest spilelt titelrollen i Evita og medvirket i DR’s Forbrydelsen 2 som justitsministerens sekretær Carina Munk Jørgensen.

Mrs. Brill / Mrs. Corry
Gitte Siem

Gitte Siem

GitteSiem2.jpg

Uddannet fra Skuespillerskolen ved Aarhus Teater 1980. Var i perioden 1980-84 ansat ved Aarhus Teater og 1985-99 ved Aalborg Teater. Medvirkede bl.a. i Laser og Pjalter på Aalborg Teater (2003), Erasmus Montanus på Grønnegårds Teatret (2007), Gregersen Sagaen nr. 3 og 4 på Aarhus Teater (2007 og 2008), Mød min hr. Mor på Aalborg Teater (2008) samt Wienerballader på Det Kgl. Teater (2010). Har endvidere iscenesat adskillige forestillinger for Grønnegårds Teatret, hvilket hun netop har modtaget Preben Neergaards Hæderslegat for.

Katie Nanna / Fugledamen
Ulla Sell

Ulla Sell

UllaSell.jpg

Opvokset i kunstnerfamilie og privat uddannet som skuespiller og operasanger. Fik sit første sanger- og skuespillerengagement på Det Ny Teater i The Phantom of the Opera i 2003, og senere fulgte roller i Beauty and the Beast (2005) og The Producers (2006) på Det Ny Teater. Medvirkede derefter i Oliver! i Tivoli, og senest i flere operaer og musikteaterforestillinger på Malmö Opera.

Parkbetjent / Von Hussler / Mr. Punch
Thomas Kirk

Thomas Kirk

ThomasKirk2.jpg

Uddannet fra Herbert Berghoff Studio, New York 1979-81 og efterfølgende filmuddannelse fra bl.a. Filmskolen 2006 og 2009-10. Har medvirket i talrige musicals, bl.a. The Full Monty i Tapperihallen (2003), Pinocchio for Det Danske Teater (2002), Cyrano på Gladsaxe Teater (1999), og medvirkede i 1998 i Crazy For You på Det Ny Teater.

Neleus / Trold i æske / Skorstensfejer
Gaute Grimeland

Gaute Grimeland

GauteGrimeland.jpg

Uddannet danser fra Norge. Har arbejdet med dansekompagnier som Carte Blanche i Norge, Östgötabaletten i Sverige samt Nyt Dansk Danseteater og Granhøj Dans i Danmark. Har desuden medvirket i bl.a. West Side Story (Oslo), Dødens Triumf (Østre Gasværk), My Fair Lady (turné i Danmark) og Oliver! i Tivoli.

Mr. Northbrook / Valentine / Skorstensfejer
Johannes Nymark

Johannes Nymark

JohanneNymark.jpg

Uddannet fra Broadway Dance Center i New York 2006 og Det Danske Musicalakademi 2006-09. Har på Aarhus Teater medvirket i Peter Pan (1998) og De lystige koner i Windsor (1999), på Fredericia Teater i High School Musical (2008), og han spillede tidligere på året Otto i Spring Awakening på Aalborg Teater. Medvirkede i efteråret 2009 i Les Misérables på Det Ny Teater i rollen som Marius.

Miss Lark
Marie Bo

Marie Bo

MarieBo.jpg

Diplomeksamen fra Det Kgl. Danske Musikkonservatorium. Har medvirket i adskillige forestillinger i København, bl.a. Det Ny Teaters opsætninger af Den glade Enke, My Fair Lady og The Sound of Music, i The Phantom of the Opera ved samtlige Det Ny Teaters opsætninger siden 2000 som Madame Giry og senest i Les Misérables i efteråret 2009. Endvidere i Et Juleeventyr og Oliver! i Tivoli.

Politibetjent / Soldat / Skorstensfejer
Joel Brekke

Joel Brekke

Uddannet fra The Urdang Academy, London i 2004, Malmö Musical Academy samt The Commedia School i København. Har bl.a. spillet Mungojerrie i Cats 2007-08, og Eugene i Grease 2006-07, samt medvirket i Annie, alt sammen på Nöjesteatern i Malmö. Medvirkede i Chicago på Det Ny Teater i 2008.

William / Skorstensfejer
Jeff Mikki Schjerlund

Jeff Mikki Schjerlund

JeffMSchjerlund2.jpg

Uddannet musicalperformer fra Det Danske Musicalakademi 2010. Havde titelrollen i Bølle Bob på FamilieTeatret (2006) og har derudover medvirket bl.a. i Sound of Music på Fredericia Teater (2009) samt i Skatteøen på Folketeatret.dk (2009/10).

Klovn / Skorstensfejer
Mark Agerskov

Mark Agerskov

MarkAgerskov.jpg

Uddannet fra Det Danske Musical Akademi i 2007. Har bl.a. medvirket i West Side Story på Fredericia Teater 2006, Troldmanden fra Oz på Odense Teater 2007, Knud den Kedelige på Folketeatret 2007 og på Det Ny Teater i Chicago 2008. Har derudover medvirket i The Producers på Nørregade Teatret (2009), Mød mig på Cassiopeia på Gladsaxe Ny Teater (2009), i balletten i Cirkusrevyen 2008 og været børneinstruktør på The Sound of Music på Fredericia Teater (2009).

Kludedukke / Skorstensfejer
Simon Lockström

Simon Lockström

SimonLockstrom2.jpg

Uddannet fra Musikteaterskolan, Bjärnum 2007 og Performing Arts School i Göteborg 2010. Har medvirket i en række svenske showproduktioner, bl.a. Djungelboken, Pelle Svanslös, Pippi Långstrump firar jul og Ronja Rövardotter. Det er første gang, Simon medvirker i en forestilling i Danmark.

Soldat / Skorstensfejer
Richard Gräntz

Richard Gräntz

RichardGrantz.jpg

Uddannet fra Balettakademiens Musikalutbilldning i Göteborg 2001-04. Spillede i 2008 rollen som Enjolras i Les Misérables på Den Nationale Scene i Bergen. På Det Ny Teater har han tidligere medvirket i Les Misérables (2009), The King and I (2008) og Beauty and the Beast (2007). I Sverige har han medvirket i Footloose, A Chorus Line, La Cage aux Folles og været showdanser på Wallmans, ligesom han også har været showdanser på Gran Canaria.

Soldat / Skorstensfejer
Jonas Christensen

Jonas Christensen

JonasChristensen.jpg

Uddannet på Performing Arts School, Göteborg 2003-06. Medvirkede i 2002 i Sondheims Assassins i Væksthuset ved Gladsaxe Teater, har medvirket i revyer og været sangsolist på et krydstogtsskib. Har senest spillet Eddie i Camp Horror på Cockpit Theatre, London.

Smukke Dukke / Skorstensfejer
Katarina Sörenson Palm

Katarina Sörenson Palm

KatarinaSPalm2.jpg

Uddannet fra Balettakademien i Göteborg 1996. Har bl.a. medvirket i Guys and Dolls både på Slagthuset i Malmö og på Östgötateatern i Norrköping, i Kaspar Hauser på Malmö Musikteater, Company i Folkparken, Lund, Oklahoma på Vasa Teatern i Stockholm, i Kungen och Jag, 42nd Street og Grease, alle på Slagthuset i Malmö, samt i Lars von Triers film Dancer in the Dark. På Det Ny Teater har Katarina tidligere medvirket i Den glade Enke.

Nar / Skorstensfejer
Caroline Glomnes Johansen

Caroline Glomnes Johansen

CarolineGJohansen.jpg

Uddannet fra Balettlinjen på Fagerborg Gymnasium i Oslo 2006 samt Musikallinjen på Balett- akademien i Göteborg 2009. Har medvirket i The Producers på Lorensbergteatern i Göteborg (2009) og på Slagthuset i Malmö (2010), i I Love You Because på Artisten (2010) samt Vita Hästen på Gunneboslott (2010), begge i Göteborg. Det er første gang Caroline medvirker i en forestilling i Danmark.

Nar / Skorstensfejer
Jane Ljungkvist

Jane Ljungkvist

JaneLjungkvist2.jpg

Uddannet fra Danslinjen på Balettakademien i Göteborg 2010. Har medvirket i flere danseproduktioner på Stora Teatern og i Scandinavium i Göteborg, samt på GöteborgsOperan. Det er første gang, Jane medvirker i en forestilling i Danmark.

Columbine / Skorstensfejer
Amy Nordqvist

Amy Nordqvist

AmyNordqvist.jpg

Uddannet fra Balettakademien, Stockholm (1998-2000) og Performing Arts School i Göteborg (2001-04). Har medvirket bl.a. i Fiddler on the Roof (1001) på Teater Bristol i Stockholm, Cats (2007-08) på Nöjesteatern, Malmö og Dalhalla, Rättvik, og senest i High School Musical (2008-09) på Göta Lejon i Stockholm og Nöjesteatern i Malmö. Var i efteråret 2009 med i Les Misérables på Det Ny Teater.

Soldat / Skorstensfejer
Camille-Cathrine Rommedahl

Camille-Cathrine Rommedahl

Uddannet fra Det Danske Musicalakademi 2005. Har bl.a. medvirket i Jesus Christ Superstar på Folketeatret.dk (2007-08), High School Musical og High School Musical 2 på Fredericia Teater (2008 og 2010), samt Mød mig på Cassiopeia på Gladsaxe Ny Teater (2009). På Det Ny Teater medvirkede Camille i The Producers (2006) og var Belle i Skønheden og Udyret (2007).

Kludedukke / Skorstensfejer
Maria Kiens Steenbøl

Maria Kiens Steenbøl

MariaKiens.jpg

Uddannet danser på Stepz i København 2000. Medvirkede i Cirkusrevyen i 2005, har spillet kabaret i San Remo, Italien og medvirket i Cirkus Charivari i Madrid. Har endvidere medvirket i tv-produktioner som bl.a. Showtime og Melodi Grand Prix. Har på Det Ny Teater tidligere medvirket i Chicago og The King and I og senest kunnet ses i The Producers på Nørregade Teatret (2009).

Instruktørassistent og swing
Hayley Franks Høier

Hayley Franks Høier

HayleyFranks.jpg

Uddannet på Elmhurst Ballet School og English National Ballet School. På Det Ny Teater var hun swing og dansekaptajn i The Phantom of the Opera og Cats, koreografassistent på Beauty and the Beast, The Producers, Chicago, The King and I, genopsætning af The Phantom of the Opera og senest Les Misérables. Hayley har endvidere koreograferet Les Misérables, La Cage Aux Folles og The Producers for Nørregade Teatret i Maribo.

Swing
Trine Bonnerup Gade

Trine Bonnerup Gade

TrineBonnerupGade2.JPG

Uddannet fra Balettakademien i Göteborg. Har i Göteborg medvirket i bl.a. Vem Där? og Nøddeknækkeren på Teater Thalia samt i A Chorus Line på GöteborgsOperan. I Danmark har hun medvirket i Mød mig på Cassiopeia på turné og på Gladsaxe Ny Teater, i Cirkusrevyen 2009 og 2010, og på Det Ny Teater i Skønheden og Udyret, The Producers, The King and I og Chicago.

Jane Banks
Mira Andrea Balloli

Mira Andrea Balloli

MiraAndreaBalloli.jpg

Mira er 11 år og går i 5. klasse på Øster Farimagsgade skole, Østerbro, København.

Jane Banks
Mathilde B. Kaysen

Mathilde B. Kaysen

MathildeBKaysen.jpg

Mathilde er 12 år og går i 6. klasse på Sankt Annæ Skole.

Jane Banks
Clara Rugaard-Larsen

Clara Rugaard-Larsen

ClaraRLarsen.jpg

Clara er 12 år og går i 7. klasse på Rygaards Skole i Hellerup.

Michael Banks

CarlPLevin.jpg

Carl Philip er 12 år og går i 6. klasse på Rygaards Skole i Hellerup.

Michael Banks
Mathias Hartmann Niclasen

Mathias Hartmann Niclasen

MathiasHNiclasen.jpg

Mathias er 11 år og går i 5. klasse på Islev Skole.

Michael Banks
Simon Ulfsgaard

Simon Ulfsgaard

Simon er 10 år og går i 4. klasse på Køge Private Realskole.

Orkester

Fløjte / Piccolo / Blokfløjte
Marjun Herup Olsen

Marjun Herup Olsen

Obo / Engelsk Horn / Mundharmonika
Peter S. Halaburt

Peter S. Halaburt

Klarinet / Es-klarinet / Basklarinet
Birgit Høgh Sønder Riis

Birgit Høgh Sønder Riis

Horn 1
Philip Sandholt

Philip Sandholt

Horn 2
Irene Lewis

Irene Lewis

Trompet / Flygelhorn / Kornet
Dennis Andersen

Dennis Andersen

Trompet / Flygelhorn / Kornet
Uffe Fogtmann

Uffe Fogtmann

Trombone / Barytonhorn
Ian Price

Ian Price

Trombone / Tuba
Kim Aagaard

Kim Aagaard

Keyboard 1
Jakob Lindbirk

Jakob Lindbirk

Keyboard 2
Christian Einarsson

Christian Einarsson

Cello
Ulrika Mårtensson

Ulrika Mårtensson

Bas / Basguitar
Henrik Simonsen

Henrik Simonsen

El-guitar / Western / Spansk / Banjo
Thomas Maintz

Thomas Maintz

Percussion 1
Andrew Cholvat

Andrew Cholvat

Percussion 2
Simon Bjarning

Simon Bjarning

_MG_4750
_MG_4274
_K6C0232
_K6C0969
_K6C1032
_K6C9826
_MG_2930
_MG_3478
_MG_3726
_MG_4060
_MG_4129
_MG_4952
_MG_4970

3 måder at købe billetter

1. Online

Hele døgnet
Køb billet online her

2. Telefonisk

33 25 50 75
Se vores åbningstider

3. Personligt

Gl. Kongevej 29
Se vores åbningstider

 6/10

Mary Poppins er ren livseliksir

Det Ny Teater overgår endnu en gang sig selv som festligt musicalteater af bedste skuffe. Terry Parsons tryllescenografi er ren magi: Hvert eneste sceneskift er som at bladre i en børnebog – vel at mærke en af de skønne, engelske af slagsen, som øjet aldrig bliver træt af at tage på vandring i. Kulørt, overdådigt og delikat på én og samme tid. I det hele taget lykkes alt på Det Ny Teater. Charlotte Guldbergs beredvillige guvernante har det hele. Sød, skrap, skælmsk og sexet på sin egen edwardianske facon. Hun er en gave til rollen. Kristian Studsgaard er helt rigtig som hendes gavtyv af en skorstensfejer. Morten Staugaard er passende stiv i betrækket som den kedelige bankmand, der har glemt livsglæden og børnene. Som hans søde, passive kone, der har så svært ved at finde sin rolle, lider Christiane G. Koch kønt og går endnu kønnere i brechen for sit ægteskab, når hun langt om længe genvinder fighterånden. Rundt om dem fungerer Det Ny Teaters store, fængende musicalapparat så perfekt som aldrig før med sjove og præcise vignetter. Med andre ord: Trods finanskrisen. Sælg bohavet for at få råd til at tage hele familien med i Det Ny Teater. Succesen er hjemme. Mary Poppins er ren livseliksir.

Berlingske Tidende, Jakob Steen Olsen

 6/10

Super-phanta-phænomæna-geniali-listisk

”Super-phanta-phæ-nomæna-geniali-listisk”. Jamen, det er jo lige præcis, hvad opsætningen på Det Ny Teater er. En overdådighed af kostumer og dekorationer, musik, sang og teatertrylleri i stjerneligaen. Sådan som intet andet teater i Danmark kan gøre det. Skabt i stor kærlighed til musical-genren og med usvigeligt sikker hånd, så både det morsomme og det sentimentale får sin afstemte plads i helheden. Og hvad skal man så begynde med at begejstres over? Indpakningen, tror jeg. Fordi husscenografen Terry Parsons har begået endnu et monumentalt udstyrsstykke af scenisk pomp og pragt. Brusende kostumer, hvor der ikke er sparet på noget som helst, boltrer sig foran masser af stjerneglimtende bagtæpper i en grundramme af himmelblåt, skabt som var det en gigantisk engelsk malebog. Her ruller pompøse hall-dekorationer frem fra baggrunden, børneværelser kommer sejlende gennem luften og sænker sig ned for øjnene af os, herskabskøkkener gror op af scenegulvet og fristende grønne park-områder blomstrer med levende statuer og besynderlige fantasibutikker. Og bedst som vi tror, at nu kan der da ikke ske mere i den forestilling, trylles der lige endnu et par gange. Først i et ekstravagant udstyrsnummer med funklende stjerner og himmelkarrusel i bedste Hollywood-stil og derpå med Mary Poppins’ forrygende flyvetur. Og hvilket kompagni! Christiane G. Kochs milde mor, Morten Staugaards stive og bistre far, Birgitte Bruuns stovte kokkepige, Kim Henriksens forfjamskede tjener, Ulla Sells rørende fugledame, Michael Lindvads gnækkende bankdirektør, Henrik Larsens befippede parkbetjent og Marianne Mortensens eminent opera-grandiose guvernante af den virkelig ondskabsfulde skole. Læg dertil Kristian Studsgaards friske og ligefremme skorstensfejer Bert, to herlige unger – Simon Ulvsgaard og Mira Andrea Balloli – med både charme, sangstemme og sans for replikker samt et velsyngende og præcist dansende kompagni, inden vi når frem til titelfiguren. Charlotte Guldberg er simpelthen den fuldendte Mary Poppins.

Jyllands-Posten, Henrik Lyding

 6/10

Festfyrværkeri

Mary Poppins er byens bedste oplevelse. Sjældent er Børsens anmelder gået så glad ud fra teatret. Scenografien – teatrets hidtil mest teknisk krævende – er overvældende. De mange skift fra børneværelse, til køkken à la Lauras i Matador, til Londons hustage, Mister Banks bank og ikke mindst den magiske ”gå tur”-park og en flyvende Mary Poppins ude i teatersalen, så publikum må vende hovederne, fungerer og fryder som et schweizisk urværk. Stjerner og ensemble gør det alle fremragende. Charlotte Guldberg i titelrollen får næsten en til at glemme Julie Andrews fra filmen. Charlotte Guldberg giver lidt mere kant til barnepigen, samtidig med at hun stadig bevarer sødmen og synger krystalklart. Kristian Studsgaard er nøjagtig den rette blanding af cockney-smart og skarp danser, som rollen som Bert kræver, og så giver Morten Staugaard som den hæmmede bankfar George Banks og Christiane Gjellerup Koch som moderen Winifred historien psykologisk fremdrift, der gør den til meget mere end en børnemusical. Børnene er i det hele taget en vigtig del af historien og forestillingen. Rollerne er foruroligende store og bærende for en musical, men de to børn, på premiereaftenen Simon Ulvsgaard og Mira Andrea Balloli, spiller og synger fremragende. Fra Børsen kan kun lyde opfordringen til at købe billetter så hurtigt som muligt. Drop Zoologisk have og biografen. Byens bedste oplevelse for dig og dine børn eller børnebørn er lige nu Mary Poppins i teateret.

Børsen, Michael Solgaard

 5/10

Mary Poppins på Det Ny Teater er den ultimative familieforestilling

Der er ingen, der behøver sukker på skeen for at få aftenen til at glide ned. Det er sødt, det er godt, og det smager stadig af mere, da Mary Poppins flyver gennem de blinkende stjerner og den velkendte paraply højt hævet hen over en teatersal, der er ét stort, bredt, lykkeligt smil. Alle de, der med en vis nedladenhed i tonen har talt om Disney-musicaler og internationalt standardiserede versioner af musicaler i den seneste debat om, hvem der skal spille musicaler i Danmark, bliver bare nødt til at se i øjnene, at der er en grund til, at en musical som Mary Poppins er så afsindigt populær. I en udgave som den på Det Ny Teater i København med de perfekte skuespillere, med charmerende børn, med Terry Parsons’ legende, kulørte scenografi, der både minder en om et dukkehus og en tegnefilm, med scener, der er som slik for øjnene, og musik, der stadigt sidder og synger i én dagen efter, er det svært at komme i tanke om noget, der kan være den overlegen i genren. Det er den ultimative familieforestilling, hvor de voksne elsker hvert minut lige så meget som børnene, fordi det er teater i den helt store stil. Man skal se Mary Poppins, fordi man vil have en rigtig teateroplevelse, med snoretræk, en flyvende barnepige, masser af skuespillere, dans, musik, sang og livsglæde på det højeste niveau, det kan laves i Danmark. Det Ny Teater har altså igen evnet at løfte sin egen overligger og lavet en familiemusical af de største og bedste – på verdensplan. Fabulerende, legende, vild og barnligt skør, så det bobler inde i en af fryd over indfaldene, elegancen og den overdådige iscenesættelse af Lisa Kent. Hvis man vil give sine børn en teateroplevelse i år, så er det Vesterbro i København, man skal tage til. Definitivt. Og køb endelig billetter til hele familien, de skal være statuer for ikke at elske den. Og selv statuer kan Mary Poppins jo sætte liv i – det ser vi selv midt på scenen.

Kristeligt Dagblad, Rikke Rottensten

 /10

Magiske Mary

Når den rigtige superstjerne spiller hovedrollen, så er der næsten ikke noget, der er bedre end musicals. For Charlotte Guldberg kunne ikke være mere velsyngende syrlig og helt igennem vidunderligt elskelig i rollen som Mary Poppins med paraply og knapstøvler på Det Ny Teater. Hun repræsenterer idealet for den traditionelle Westend-spiller eller Broadway-performer: Svungen krop, ulastelig sangteknik, skønne tænder, klar mimik og urokkelig rolighed. Som Mary Poppins lader hun sig magisk flyve op under kuplen på Det Ny Teater – stående ret op og ned med sin uundværlige trylletaske. Aldeles svævesikker. Poppins-performerne danser og synger med fejende overskud i Lisa Kents iscenesættelse og med største overdådighed i kostumerne af Terry Parsons. Ikke en eneste flæse eller karruselhest mangler. Og savl lige over den røde Poppins-kjole! Ensemblet er både muntert og velbesat med performere med personlighed. Ikke mindst Marianne Mortensen er en djævelsk rædselsfuld nanny af den gamle skole, og Kristian Studsgaard er en kæk gademaler med skorstensfejerfødder. Per Engströms orkester får musicalbruset til at løfte sig under lysekronen.

Information, Anne Middelboe Christensen

 6/10

Flyvende flot Mary Poppins

Sagt på den helt korte facon, så er Det Ny Teaters musical Mary Poppins bare superphantaphænomenægenialilistisk. Historien om familien Banks, der hyrer en ret usædvanlig barnepige, præsenteres på Det Ny Teater i en række helt fantastiske kulisser som taget ud af en pop-op-bog af den allerbedste slags. Intet er overladt til tilfældighederne, og derfor lader 18 imponerende sceneskift sig også gøre, så de faktisk forstærker den i forvejen fortryllende fortælling, der også byder på en flyvetur til Mary Poppins med den obligatoriske paraply. Mary Poppins er simpelthen årets familieforestilling – helt super-phanta-phæno-mæna-geniali-listisk, og man nynner sig glad hjem efter en aften i teatret. Chim-chim-cher-ee…

Frederiksborg Amts Avis, Palle Høj

 /10

En oemotståndlig Mary Poppins

Man har sannerligen inte sparat på krutet i den danska uppsättningen av Mary Poppins. Scenografi och teknik överglänser det mesta som skådats och föreställningen är precis så färgsprakande och tempofylld som den ska vara. Inte en trist minut med andra ord! I rollen som Mary får vi se Charlotte Guldberg, som ger intryck av at rollen är skriven för just henne. Hun agerar synnerligen övertygande, med ett härligt temperament och en oemotståndlig utstrålning. Dessutom sjunger hon som en lärka. Mycket bra är också Kristian Studsgaard som hendes moatjé och gode vän Bert. Till skillnad mot filmversionens Bert, Dick van Dyke, är han en fantastisk dansare, vilket han visar tillsammans med sina sotarkompisar i en av pjäsens många så kallade “showstoppers”. Christiane Gellerup Koch och Morten Staugaard spelar mamma och pappa Banks. I rollerne som deras barn Jane och Michael – pjäsens bëgge huvudpersoner vid siden av Mary och Bert – fick vi under premiärkvällen se och höra Mira Andrea Balloli och Simon Ulvsgaard. Om de två alternerande paren är tillnärmelsesvis lika begåvade och charmiga är återväxten inom dansk musikteater säkrad för åtskillig tid framöver. Bägge sjöng uklanderligt, agerade med en frapperande säkerhet och en charm som värmde ända ner i hjärteroten. Det är egentligen bara en sak man kan klaga över: at inte föreställningen varar ännu längre. Tre timmar, inklusive en stunds pausvila, försvinner som genom ett trollslag.

Skånska Dagbladet, Jan Olsson

 4/10

Charlotte Guldberg er skabt til rollen som Mary

Mary Poppins strutter af glimmer og kulørte lygter. Her er kvikke dansenumre og gode skuespillere over hele linien.50 computerstyrede motorer sørger for det tekniske trylleri – som når Mary Poppins med udslået paraply flyver igennem hele teaterrummet! Det er mægtig flot….. selvfølgelig, havde jeg nær sagt, for Det Ny Teater har forvænt os med top tunede musicals. Sådan en er Mary Poppins helt bestemt.

B.T., Birgitte Grue

 /10

Mary Poppins - en magisk musical

Det er en overdådig forestilling. Der bliver spillet, der bliver sunget, der bliver tryllet, og der bliver danset. Det er en helt fantastisk og magisk oplevelse at sidde i Det Ny Teater til denne pragtforestilling. alle spiller fabelagtigt, kostumerne er fantastiske, og det hele er pakket ind i et eventyr, som man bare må overgive sig til.

Out & About, Tonny og Claus Bønløkke Hertz

 4/10

Magisk Musical

Forestillingen er spækket med iørefaldende sange og fine danseoptrin, men den kækkeste dans er skorstensfejernes stepdans og sangen Chim-chim-cheree. Titelrollen spilles overbevisende af Charlotte Guldberg.

kultunaut.dk, Louise Kragh

 4/10

Magi, trylleri og charme indhyller Det Ny Teaters opsætning af Mary Poppins

Levende legetøj, talende statuer, steppende skorstensfejere, syngende bogstaver… Rent musicalguf tilsat et par bedårende børn, en striks far og en hemmelighedsfuld barnepige. Festfyrværkeri af eventyrlige optrin.

byenkalder.dk, Louise Kaare Jacobsen

 6/10

Mary Poppins: Skal opleves!

oestrogen.dks udsendte anmelder har set Mary Poppins – og hun er imponeret. Opsætningen af Mary Poppins er et rent Disney-overflødighedshorn som du ikke må snyde dig selv og dine børn for.

oestrogen.dk, Jette S

 4/10

Leg eller levertran?

Charlotte Guldberg er mageløs sød og stram på den helt rigtige måde som Mary Poppins, og så er ungerne Jane og Michael umulige at stå for. Sikke nogle wonderkids! Bert er nu heller ikke så tosset som skorstensfejende charmetrold, og Mr. Banks er stivnakket som kun en Morten Staugaard kan spille ham. Og så tager Marianne Mortensen altså prisen for sin levertranspusher med sorte horn og hagen i sky. Føj for en ulykke. Nå, skrub så hjem og leg med jeres uger. Eller tag dem med i teatret!

teateranmelderne.dk, Pernille Bøg

 /10
Det var en fryd at høre alle de fede hits og at se de forrygende dansenumre. Mit personlige højdepunkt var skorstensfejernes stepnummer. Hvor tit får man lov at se 15 mænd steppe for vildt…? Frida (6 år) synes, det bedste nummer var “Superphanta-phænomæna-genialistisk” … sangen hvor Jane og Michael sammen med Mary Poppins leger med ord og vender hele verden op og ned. Sejt nummer!! I det hele taget var det et overflødighedshorn af teatermagi at se Mary Poppins musicalen. Alene det at se 32 skuespillere og dansere på scenen er meget værd, når det man ellers mest ser, er to hårdtarbejdende børneteaterskuespillere, der har hængt deres sæt-stykker op på det offentlige bibliotek. Det har også masser af kvalitet, men her er der virkelig gang i festen, og de er virkelig dygtige allesammen. Så hvis man er et barn, eller en voksen, der elsker teater, skal man gi sig selv og sine (halvstore) børn en tur på Det Ny Teater.

bornibyen.dk, Christine Exner

Tilmeld dig teatrets

nyhedsbrev

Modtag informationer om premierer, særarrangementer, billetsalg mv. på Det Ny Teater. TeaterNyt udsendes 10 gange om året. Du kan når som helst afmelde dig igen.

Billetter

Læs mere

Planlæg dit besøg

Læs mere

Erhverv

Læs mere

Restaurant

Læs mere

Billetkontor
  • Tlf. 33 25 50 75
  • billet@detnyteater.dk
  • Gammel Kongevej 29
  • 1610 København V
  • Se åbningstider
Administration
  • Tlf. 33 25 60 05
  • adm@detnyteater.dk
  • Gammel Kongevej 29
  • 1610 København V
Forestillinger
  • Miss Saigon
  • Love Me Kenter
  • Tidligere forestillinger
Planlæg dit besøg
  • Praktiske oplysninger
  • Salsplan
Om teatret
  • Teatrets historie
  • Rundvisninger
  • Plakat- og programsalg
  • Pressefotos
  • Jobs
Planlæg dit besøg
  • Praktiske oplysninger
  • Salsplan
Grupper
  • Gruppebilletter og arrangementer for grupper
  • Grupperundvisninger
  • Events
  • Erhvervsklub
  • Middag med Mord
  • Skoler
Følg os
Facebook-f Instagram Youtube
  • Privatlivspolitik
  • Handelsbetingelser
Billetkontor
  • Tlf. 33 25 50 75
  • billet@detnyteater.dk
  • Gammel Kongevej 29
  • 1610 København V
  • Se åbningstider
Administration
  • Tlf. 33 25 60 05
  • adm@detnyteater.dk
  • Gammel Kongevej 29,
  • 1610 København V
Information
  • Planlæg dit besøg
  • Privatlivspolitik
  • Handelsbetingelser
  • Pressefotos
  • Jobs
  • Planlæg dit besøg
  • Privatlivspolitik
  • Handelsbetingelser
  • Pressefotos
  • Jobs
  • Planlæg dit besøg
  • Privatlivspolitik
  • Handelsbetingelser
  • Pressefotos
  • Jobs
  • Planlæg dit besøg
  • Privatlivspolitik
  • Handelsbetingelser
  • Pressefotos
  • Jobs
Følg os
Facebook-f Instagram Youtube

© 2022 Det Ny Teater

Administrer samtykke til cookies
Vi bruger cookies til at optimere vores websted, services, samt markedsføring.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Manage services Vælg forhandler Læs mere om disse formål
Se præferencer
{title} {title} {title}
Forestillinger
Miss Saigon
Love Me Kenter
Planlæg dit besøg
Praktiske oplysninger
Salsplan
Virtuel tour
Gavekort
Om Teatret
Teatrets historie
Rundvisninger
Billedgalleri
Plakatsalg
Kontakt
Jobs
Cookie- og privatlivspolitik
Grupper
Gruppebilletter
og arrangementer for grupper
Gruppe rundvisninger
Middag med mord
Skoler
Erhverv
Events
Erhvervsklub
Restaurant
Køb Billetter

Oh no! What has happened? This is not good

A mistake has occurred as i should have been replaced with a lot more sexier text than me. Help our web designer by pointing this out